Friday, December 31, 2010

"DOA BUAT KEKASIH"

Ya Allah….

Seandainya telah engkau catatkan… Dia milikku tercipta buatku… Satukanlah hatinya dengan hatiku… Titipkanlah kebahagian antara kami…. agar kemesraan itu abadi… Dan ya Allah… ya tuhanku yang maha mengasihi… Seiringkanlah kami melayari hidup ini… Ketepian yang sejahtera dan abadi…

Tetapi ya Allah… Seandainya telah engkau takdirkan…. dia bukan miliku… Bawalah ia jauh dari pandanganku…. Luputkanlah ia dari ingatanku… Dan peliharalah aku dari kekecewaan….

Serta ya Allah ya tuhanku yang maha mengerti….

Berikanlah aku kekuatan… Melontar bayangannya jauh ke dada langit… Hilang bersama senja nan merah.. agarku bisa bahagia… Walaupun tanpa bersama dengannya…

Dan ya Allah yang tercinta… Gantillah yang telah hilang…. Tumbuhkanlah kembali yang telah patah… Walaupun tidak sama dengan dirinya…

Ya Allah ya tuhanku… Pasrahkanlah aku dengan takdirmu… Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan… Adalah yang terbaik buat ku…. kerana engkau maha mengetahui… Segala yang terbaik buat hamba Mu ini…

Ya Allah… Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku… Di dunia dan di akhirat… Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini… Jangan engkau biarkan aku sendirian… Di dunia ini mahupun di akhirat… Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran… Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman… Supaya aku dan dia sama2 dapat membina Kesejahteraan hidup… Ke jalan yang Engkau redhai… dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh….

Amin.. Ya Rabbal A’lamin. .

Thursday, December 30, 2010

AzaM 2011


1. Memiliki Jersi MALAYSIA & ARSENAL
2. Lupakan perkara sepatutnya dilupakan
3. Single sepanjang tahun ..(-_-')
4. Naikkan berat badan sampai 50 kg
5. Men ''chubbykan diri "
6. lulus dalam exam profesional
7. holiday to Kuching, sarawak
8. amik lesen keta !!!
9. new Hp
10. Jadi ANAK yg baik utk mumy, mama dan mak
11. Nak bawa mumy jauh dari semua masalah


p/s:~~ anda WAJIB tunaikan azam anda tahun ini cik atin!
:~ azam KIV dr tahun2 yg lepas..kurangkan shopping!! jgn boros !!! jadi dak yg bek !!..
xpernah la azam ni tertunai..

jALaN2 !!


perjalanan selama 2 hari!



29/12/2010

KK ---> KL ---> KEDAH

KL ::
10 am...menaiki teksi ke KTM dgn arah tujuan ke maybank main branch. terima kasih diatas pemandu pelancong yg x bertauliah BUBU atas arahan yang salah kitaorg da travel dari PETALING STREEt--> PASAR SEni...kat pasar seni jumpe ngn DIANA DANIELLE ( cun giler pmpn ni )

2pm....naik LRT menuju LOW yatt.Kat LOw YaTt jumpe Lak ngn KAMAL ADLI ( sawan kejap tgk mamak bibir seksi ni ) then gerak g times squre..wah times to shoPPing!!! i like it

8pm..sampai stesen KTM Sg buloh,balik sekali ngn TOI n CHONG WEI...hehe..ari yg sangat best.

30/12/2010.....

8am..kumpul kt depan surau tuk bertolak...8.45am bertolak g kedah..bye2 kwn2 sgt rindu kamu semua
3pm..sampai kedah...sampai rumah..rehat..rehat..rehat..

9pm...bersama keju & shaffiq berjalan2 round the kedah.mkn!!!uptown!!!tgk bapok!!!amik gmbr dpn istana!!

p/s ---> anak dara x baik balik lewat malam ..hihihi..(-_-')

Thursday, December 23, 2010

layak kah kamu???

seingat ku...
tidak pernah sekali pun kau mendukung ku di kala aku sakit
tidak pernah sekali pun kau berjaga malam utk menidurkan ku kembali andai aku terjaga malam
tidak pernah pun sekali kau menyuapkan nasi ke mulut ku

layakkah kamu???

bertahun hidup tp tidak pernah sekali merasa kasih sayang mu
bertahun hidup hanya kesediahan yg ku lihat di wajah insan yg teramat ku syg
bertahun hidup hanya kepura-puraan yang kau perlihatkan

layakkah kamu??

aku bukan anak kecil lagi utk kau perbodohkan
aku sudah mampu melihat siapa salah betul siapa yang salah
aku sudah tahu menilai siapa diri mu
dan ternyata kau pelakon drama hidup mu

layakkah kamu??

dan kini benci ku terhadap mu terlalu banyak..
dan kini ingin memandang muka mu pun aku x ingin
dan kini aku akan membalas perlakuan mu terhdap insan yg teramat ku syg
dan kini kau tidak bermakna dalam hidup ku lagi...

jgn sekali pernah menyesal di atas perbuatan mu......!!!!!!

"seminggu"

seminggu lagi nk start praktikal da...(-_________-)
satu bende pun x study g...
balik kl 27hb..
btolak g kedah 31hb....
start praktikal 2hb..
5bulan aku jadi penduduk kt kedah...
kedah weekend yg berlainan...
jumaat sabtu cuti....
ahad keje...
adoi..pe punya weekend la...

p/s: rubianah and akma nadilla ready to start praktikal, t share knowledge korg yek..!!!hihihii

Sunday, December 12, 2010

"TANPA MU"

sungguh bodoh rasanya diri ini
aku yg meminta kamu pergi
tapi aku yg ternanti-nanti kamu dtg kembali
4 hari tanpa sebarang berita dari mu
hati ku sakit sekali
bilakah sakit ini akan hilang?
sungguh aku tidak mampu utk menghadapinya
wahai angin sampaikanlah kepadanya
bahawa aku amat merinduinya

ya allah mengapa ini yang terjadi terhadap ku??
kau cabutlah rasa cinta ini dari hati ku
agar aku tidak akan terus menangis lagi
terlalu penat utk ku menahan rasa rindu
terlalu penat utk ku menahan tangisan
di dalam hati ini tangisan ku tidak pernah berhenti

ya allah kau kuatkanlah hati hamba mu ini
sesungguhnya hambamu ini terlalu lemah utk menghadapi ujian mu
betapa aku menyayangi dirinya
jauhkanlah aku dari perasaan rindu padanya..
jauhkanlah aku dari perasaan cinta padanya..
kerna dia kini bahagia bersama insan yg dia cintai

HIDUP KU KOSONG TANPA MU

Saturday, December 11, 2010

RASA HATi

wow!!!
aku disini bersedih kerna kamu
dan kamu disana boleh bergembira bersama org baru.
what the....
mulai dari saat ini aku tidak akan bersedih lagi...
suatu saat nanti kamu akan rasa seperti apa yang telah kamu lakukan kepada ku
aku akan berdoa jodoh kamu akan panjang.
opss..make sure jodoh kamu panjang yer....
im never be your!!!!
dont enter my life again!!!!

Thursday, December 9, 2010

APAKAH ITU MAKNA CINTA

>Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernahberdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan; manakalakebencian membawa kepada kemusnahan.



Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untukmendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hatipada kita? Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya.Itulah namanya Cinta.



Ada 2 titis air mata mengalir di sebuah sungai. Satu titis air mata tu menyapa air mata yg satu lagi,”Saya air mata seorang gadis yang mencintai seorang lelaki tetapi telah kehilangannya. Siapa kamupula?”. Jawab titis air mata kedua tu,” Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkanseorang gadis yang mencintai saya berlalu begitu sahaja.”



Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata:aku turut bahagia untukmu.



Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita.



Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mau mencoba. Jangan sesekalimenyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagijika kamu masih tidak dapat melupakannya.



Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi jika kamu mahuberhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga. Tapi apabila kamu Coba menutupmatamu dari orang yang kamu cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggaldihatimu dalam jarak waktu yang cukup lama.



Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan.Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masihingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyaikeberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.



Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia , lantaranakhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya . Sebaliknya ucapkan kata-katacinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya.



Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemudengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu.



Cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kitamenghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapimembangkitkan semangat -Hamka



Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadisembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat, dan kemarahan menjadi rahmat.



Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalahmencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamukepadanya.



Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berartibagimu. Hanya untuk menemukan bahawa pada akhirnya menjadi tidak bererti dan kamu harusmembiarkannya pergi.



Kamu tahu bahwa kamu sangat merindukan seseorang, ketika kamu memikirkannya hatimu hancurberkeping.Dan hanya dengan mendengar kata “Hai” darinya, dapat menyatukan kembali kepingan hati tersebut.



Tuhan ciptakan 100 bahagian kasih sayang. 99 disimpan disisinya dan hanya 1 bahagian diturunkan kedunia. Dengan kasih sayang yang satu bahagian itulah, makhluk saling berkasih sayang sehingga kudamengangkat kakinya kerana takut anaknya terpijak.



Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehinggalah kamukehilangannya. Pada saat itu, tiada guna sesalan karena perginya tanpa berpatah lagi.



Jangan mencintai seseorang seperti bunga, kerana bunga mati kala musim berganti. Cintailah merekaseperti sungai, kerana sungai mengalir selamanya.



Cinta mampu melunakkan besi, menghancurkan batu, membangkitkan yang mati dan meniupkankehidupan padanya serta membuat budak menjadi pemimpin. Inilah dasyatnya cinta !



Permulaan cinta adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri, dan tidakmerubahnya menjadi gambaran yang kamu inginkan. Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan dirisendiri yang kamu temukan di dalam dirinya.



Cinta itu adalah perasaan yang mesti ada pada tiap-tiap diri manusia, ia laksana setitis embun yangturun dari langit,bersih dan suci. Cuma tanahnyalah yang berlain-lainan menerimanya. Jika ia jatuh ketanah yang tandus,tumbuhlah oleh kerana embun itu kedurjanaan, kedustaan, penipu, langkah serongdan lain-lain perkara yang tercela. Tetapi jika ia jatuh kepada tanah yang subur,di sana akan tumbuhkesuciaan hati, keikhlasan, setia budi pekerti yang tinggi dan lain-lain perangai yang terpuji.~ Hamka



Kata-kata cinta yang lahir hanya sekadar di bibir dan bukannya di hati mampu melumatkan seluruhjiwa raga, manakala kata-kata cinta yang lahir dari hati yang ikhlas mampu untuk mengubati segalaluka di hati orang yang mendengarnya.



Kamu tidak pernah tahu bila kamu akan jatuh cinta. namun apabila sampai saatnya itu, raihlah dengankedua tanganmu,dan jangan biarkan dia pergi dengan sejuta rasa tanda tanya dihatinya



Cinta bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut ke mulut tetapi cinta adalah anugerahTuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya.



Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak. Bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernahterluka. Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merindu dan cemburu.



Bercinta memang mudah. Untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kitacintai itulah yang sukar diperoleh.



Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang, ialah jangan menuntut agar kita dicintai, tetapimulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan.







CINTA




Ketika cinta memanggilku, maka aku akan melewatinya walau jalannya terjal berliku, jika cintamemelukku akan kudekap engkau walau pedang di sela-sela sayapnya melukaiku.



Aku hanya ingin menyentuh tangan keabadian karena Cinta adalah satu-satunya kebebasan di dunia karena cinta itu membangkitkan semangat hidup-hidup ku dan gejala alami pun tak mampu mengubah perjalanannya.



Jika cinta tidak dapat mengembalikan engkau kepadaku dalam kehidupan ini, pastilah cinta akanmenyatukan kita dalam kehidupan yang akan dating, dan atas nama cinta aku bersumpah hanya akanmenyanjung cinta dan mencintaimu.



Cinta adalah kesesuaian jiwa dan jika itu tak pernah ada, cinta tak akan pernah tercipta dalam hitungan tahun bahkan abad. terbalut dalam kerendahan hati walaupun harus bersembunyi dan bergerak dalam kegelapan aku takkan lari demi cinta.



Pertama aku mencintai kau yang pertama adalah imaginasinya dan yang kedua adalah yangbelum dilahirkan. Aku hanya mencintaimu kekasihku, walaupun aku tak tahu ini adalah takdir. Kitaakan selalu bersama dan tidak akan ada yang memisahkan cintaku atasmu.



Suara kehidupanku meski tak akan mampu menjangkau telinga kehidupanmu tapi aku akan bicarauntuk dapat mengusir kesepian dan tidak merasa jemu.



Aku mencintaimu kekasihku. Keindahan adalah cintaku kan ku buka tabir penutup wajah, dan kauadalah kehidupanku itu, kau cadar itu. Kau adalah keindahan keabadian yang termangu di depancermin, dan kau adalah keabadian itu, kaulah cermin itu.



Rumahmu tak akan menjadi sebuah sangkar, melainkan tiang utama sebuah kapal layar tuk menujubahtera cinta yang abadi



Aku ingin mencintaimu dengan sederhana... seperti kata yang tak sempat diucapkan kayu kepada apiyang menjadikannya abu... Aku ingin mencintaimu dengan sederhana... seperti isyarat yang tak sempatdikirimkan awan kepada hujan yang menjadikannya tiada.



Aku hanya ingin bahagia, Kekasihku karena kita diikat bersama dalam cinta. Hanya dengan cinta yangindah... kita dapat bertahan terhadap derita kemiskinan, pahitnya kesedihan, dan duka perpisahan, apayang telah kucintai laksana bunga-bunga indah... dan apa yang kucintai kini... akan kucintai sampaiakhir hidupku, karena kau ialah semua yang dapat kucapai... dan tak ada yang akan mencabut dirikudari padanya.



Cinta yang dibasuh oleh airmata akan tetap murni dan indah sentiasa.



Seorang wanita yang telah dilengkapi oleh Tuhan dengan keindahan jiwa dan raga untuk ku cintai,yang sekaligus nyata dan maya, yang hanya bisa aku fahami dengan cinta kasih, dan hanya bisa akusentuh dengan kebajikan.



Tuhan telah menyalakan obor dalam hatiku yang memancarkan cahaya pengetahuan dan keindahan,sungguh berdosa jika aku memadamkannya dan mencampakkannya dalam abu.



Kekuatan cintaku adalah anugerah terbesar yang diberikan Tuhan kepadaku, sebab kekuatan itu tidakakan pernah direnggut dari manusia penuh berkat yang mencinta.



Aku tidak dapat menuai cinta sampai ku merasakan perpisahan yang menyedihkan, dan yang mampumembuka fikirannya, merasakan kesabaran yang pahit dan kesulitan yang menyedihkan.



Ketika aku berdiri bagaikan sebuah cermin jernih di hadapanmu, kamu memandang ke dalam dirikudan melihat bayanganmu. Kemudian kamu berkata, "Aku cinta kamu." Aku hanya ingin kau mencintai dirimu dalam diriku.



Sejatinya Cinta baik dibumi maupun dilangit adala karunia Illahi semata, waspadalah terhadap cinta !,cinta akan memakan hati seperti api memakan kayu.



Apakah aku akan menemukan cinta ? sedangkan ujian belum aku tempuh. Apa yang aku simpan untukdiriku akan lenyap, dan apa yang aku berikan kepada yang lain akan aku miliki selamanya.



Ya Allah….. dimana lagikah dapat kutemui Cinta Sejati kecuali pada cinta-Mu, kemana lagikah hati iniharus berlabuh kecuali pada kasih-Mu, jadikanlah hati yang lemah ini hanya tertambat kukuh hanyapada-Mu.



Didalam seribu mimpiku yang bertabur sepi yang mengantar kepada-Mu, aku hanya ingin ampunandan terangilah jalanku.



Meski didunia ini tiada yang sempurna, aku hanya memohon dalam taubatku untuk diterangi jalanku.Ku persembahkan semuanya hanya kepada-Mu, dalam jalanku yang rapuh membuka mata hatimungkin aku telah lupa dalam lelah dan resah kuteteskan air mata kubersujud kepada-Mu.



Kuserahkan semua cintaku yang tak setia dan tak sempurna ini hanya kepada-Mu. Aku hanya mohonridho atas segenap keputusan-Mu, kesejukan setelah matiku, kenikmatan untuk memandang cinta dankerinduan terhadap cinta.



Ampunilah diri yang tak berharga ini ya Allah….. penuhilah kehinaannya dengan keindahanmagfirohmu, semua canda tangis dan tawa terlukis dalam hidupku, sebuah usaha akan aku lakukanuntuk belajar mengarifi hidup dari jatuh bangunnya diri meraih segenggam cinta…. Yang memberikekayaan bathin kepadaku, betapa penuh warna perjalanan hidup ini karena cinta yang ada pada dirikuadalah fitrah-Mu.

'SEKEPING HATI"

sekeping hati
segenggam rasa cinta
secubit rasa benci
setinggi rasa sayang
menggunung rasa rindu

namun sekeping hati ini
sering kali sahaja terluka
JARAK dijadikan alasan utk melukakan sekeping hati ini
JARAK dijadikan alasan utk berpaling dari terus melihat hati ini
JARAK dijadikan pengukur nilai cinta hati ini

apa yang kamu inginkan dari hati ini?
tidak mahu melepaskan
tetapi tidak mahu menerima
ternyata cinta ku pada mu terlalu kuat
tapi malang....

wahai "kamu"
kamu..akan jadi yang terakhir dalam hidup ku
kerna itu janji ku sebelum kamu hadir dalam hidup ku
berjanji lah yang kamu akan bahagia bersama insan yg menjadi pilihan mu
kini aku akan pergi tidak akan menoleh lagi.
biarlah rasa sayang ini akan kekal abadi di dalam sekeping hati


Sunday, November 28, 2010

berterus terang

terlalu berterus terang..
maaf kerna diri ini terlalu berterus terang dgn kamu
tidak terniat di hati tuk menyakiti kamu
hanya sekadar menyatakan rasa di hati
tapi mungkin diri ini terlalu berterus terang
menyebabkan kamu terus disakiti